BMW i VISION CIRCULAR. ACCENT PE ECONOMIA CIRCULARĂ. * Imagini cu titlu de prezentare. Previous Next SUSTENABILITATE PÂNĂ ÎN 2040. BMW i Vision Circular reprezintă proiectul Grupului BMW de a deveni cel mai sustenabil producător pentru soluţii de mobilitate individuală premium. Pe parcursul întregului proces de design, dezvoltare şi fabricaţie, automobilul viziune este conceput cu respectarea principiilor economiei circulare. Viziunea creativă arată o imagine a unui automobil compact, pur electric cu accent pe sustenabilitate şi lux pentru anul 2040. EXPLOREAZĂ BUCURIA ECONOMIEI CIRCULARE. BMW i Vision Circular este optimizat pentru cicluri închise de materiale şi îşi doreşte să atingă procentul de 100% materiale reciclate/100% posibilitate de reciclare. Implementarea acestei viziuni fascinante se bazează pe aplicarea principiilor noastre de design circular: Re:gândim, Re:ducem, Re:folosim şi Re:ciclăm. RE:GÂNDIM. A crea gândindu-ne la economia circulară este prioritatea noastră în tot ceea ce facem. Figurativ vorbind: nu am lăsat nicio piatră neîntoarsă. Automobilul Vision şi, mai presus de toate, procesul de fabricaţie, inclusiv ciclurile de materiale au fost regândite, dezvoltate şi optimizate de la baza piramidei spre vârf. Previous Next Previous Next RE:DUCEM. A face mai mult cu mai puţin, ori de câte ori putem. Reducere ori de câte ori este posibil: în utilizarea materialelor, precum şi în elementele de control, folosind digitalizarea ca modalitate de a merge înainte. Astfel protejăm mediul, reducem costurile şi eliminăm elementele de distragere a atenţiei şoferului. RE:FOLOSIM. Extinderea valorii produselor noastre cât de mult putem. În scopul de a prelungi ciclul de viaţă prin reprelucrare şi reproiectare. Conexiunile uşor detaşabile uşurează înlocuirea materialelor şi componentelor individuale, creând oportunitatea de a reinventa autovehiculul din nou şi din nou. Previous Next Previous Next RE:CICLĂM. Păstrarea resurselor în buclă pentru o perioadă cât mai lungă posibil. Accentul în ceea ce priveşte materialele utilizate este pe materialele reciclate care sunt menite a fi reutilizate din nou la sfârşitul ciclului de viaţă al produsului. Cheia reciclării eficiente este un număr mic de grupuri de materiale diferite confecţionate din monomateriale, ale căror componente interconectate pot fi uşor înlocuite. RE:BMW CIRCULAR LAB – MISIUNEA SUSTENABILITĂŢII. Vino alături de noi într-o călătorie spre un viitor sustenabil cu RE:BMW CIRCULAR LAB – şi explorează detaliile şi informaţiile suplimentare legate de designul circular şi de principiile sale de bază Re:gândim, Re:ducem, Re:folosim şi Re:ciclăm. Previous Next DESIGNUL VIZIONAR AL BMW i VISION CIRCULAR. Previous Next DETALII IMPORTANTE ALE EXTERIORULUI BMW i VISION CIRCULAR. Previous Next Designul exterior al BMW i Vision Circular exprimă estetica atractivă a sustenabilităţii. Caroseria sa monovolum include doar câteva componente, iar numărul de materiale a fost redus la minimum. Limbajul designului este clar şi accesibil. Materialele pure şi finisajele simple ale suprafeţelor creează o senzaţie de modern şi de eleganţă. Previous Next Pictogramele clasice într-o nouă interpretare – partea frontală. Prin designul clar al caroseriei unitare, cu linii proeminente şi o postură amplă, BMW i Vision Circular este emoţionant, sportiv şi elegant în acelaşi timp. Purismul părţii din faţă a BMW i Vision Circular este un simbol puternic al designului circular. Nivelul de complexitate a fost redus sistematic aici, eliminând elementele decorative precum conturul grilei frontale, barele grilei şi emblemele suplimentare. Un detaliu de neratat este grila frontală, acum într-o nouă interpretare, combinată cu farurile iconice pentru a crea o dublă pictogramă. Suprafaţa digitală devine vizibilă doar după ce automobilul este pornit şi creează o interfaţă grafică ce readuce pictogramele BMW în era digitală. Previous Next Un nou profil pentru BMW – imagine din partea laterală. BMW i Vision Circular prezintă un volum neîntrerupt de la puntea faţă până la puntea spate, oferind un interior generos într-o suprafaţă redusă. Luând forma unei suprafeţe animate, legendarul „Hofmeister kink” nu funcţionează doar ca element de stil, ci şi ca panou interactiv. Conceptul de culoare în două tonuri al automobilului subliniază dublul său apel la estetică şi sustenabilitate. Pentru caroserie se folosesc aluminiu secundar şi oţel secundar. Este evident din prima secundă că la exterior nu s-a utilizat un finisaj clasic pentru vopsea. În timp ce aluminiul eloxat în culoarea Bronz subliniază eleganţa, oţelul tratat la diferite temperaturi creează un aspect unic în partea din spate. Previous Next Partea din spate – monolitică şi modernă. Prin designul său cu linii clare şi puriste, partea din spate a BMW i Vision Circular respectă pe deplin principiile noastre de design circular. Afişajele şi luminile sunt integrate ca suprafaţă digitală în spate, replicând abordarea urmată în partea din faţă. Suprafeţele continue din sticlă secundară care se extind de la plafon, acoperind partea din spate şi până la suprafaţa digitală subliniază caracterul minimalist, monolitic, accentuat de efectul de panou negru al afişajului atunci când este rece. Barele spoiler spate optimizate, minimaliste şi aerodinamice, fabricate din plastic reciclat completează designul secţiunii spate aflată la cea mai mică distanţă de drum. Anvelopele sunt fabricate din cauciuc natural din culturi sustenabile şi au un aspect uşor transparent. Particulele de cauciuc extra colorate sunt adăugate în compoziţia anvelopelor pentru întărire şi pentru a crea un efect surprinzător de mozaic terrazzo. DETALIILE IMPORTANTE ALE INTERIORULUI BMW i VISION CIRCULAR. Previous Next La interior, BMW i Vision Circular îşi doreşte să creeze un ambient de lux, folosind materiale şi procese de producţie care denotă responsabilitatea pentru mediu şi resursele sale. O estetică inovatoare a materialelor. La interiorul BMW i Vision Circular am aplicat cu rigurozitate o reducere a numărului de piese, de grupuri de materiale şi de finisaje pentru suprafeţe. Sunt utilizate exclusiv materiale reciclate şi materii prime din surse regenerabile, precum lemnul, fără a face compromisuri în ceea ce priveşte senzaţia de lux sau calitatea. Pielea, de exemplu, a fost înlocuită cu material textil şi au fost incluse suprafeţe care aduc inspiraţie prin estetica lor şi spun propria poveste. Interiorul BMW i Vision Circular evidenţiază ce va fi posibil în viitor în domeniul economiei circulare şi al alegerii cu atenţie a materialelor – precum şi estetica surprinzătoare care s-ar putea naşte din aceste alegeri. Sculptură flotantă ca element de atracţie inteligent. Panoul de instrumente din BMW i Vision Circular ia forma unei sculpturi flotante în formă de V care proiectează spre interiorul habitaclului, fiind creat dintr-un număr mic de materiale. Elementul său central este un cristal imprimat 3D, brăzdat de structuri reticulare şi cu un efect captivant de iluminare. Fiind elementul central de atracţie din interior, panoul de instrumente serveşte şi ca zonă de interacţiune de generaţie următoare, vizualizând inteligenţa automobilului. Demontare uşoară. Un aspect cheie al BMW i Vision Circular este termenul „joyful fusion” care exprimă descompunerea conştientă. Conexiunile detaşabile permit demontarea rapidă şi uşoară a diferitelor componente ale automobilului în mono-materialele individuale ale acestora, pentru a fi reintroduse în ciclul de materiale. Conexiunile detaşabile nu sunt importante doar la sfârşitul ciclului de viaţă al produselor. Clemele cu eliberare rapidă uşurează şi simplifică schimbarea materialelor şi pieselor cât timp produsele sunt încă în uz. Shy tech de generaţie următoare. Toate informaţiile relevante sunt proiectate în partea de jos a ecranului pe întreaga lăţime a automobilului. Aceste date pot fi mutate direct în câmpul vizual al utilizatorului sau pot fi ascunse, după dorinţă. Parbrizul devine astfel cea mai importantă zonă de informare, eliminând nevoia de a include alte afişaje, conform abordării Re:duce. Aceasta este interpretarea noastră pentru shy tech – inteligenţa invizibilă care rămâne în fundal până când devine necesară sau este solicitată expres. Previous Next INVESTIȚII PENTRU MEDIU. BMW îşi doreşte să devină cel mai sustenabil producător de autovehicule. Un element important al acestei strategii este de a oferi o flotă de automobile inovatoare pe baterii în diferite clase: Până în 2025, 25 de procente din toate automobilele BMW vor fi modele, crescând la 50 de procente până în 2030. Vorbind de maşinile electrice: Bateriile de înaltă tensiune sunt în prezent reciclabile în procent de 90%. Automobilele Grupului BMW sunt reciclabile în procent de 95%, cum este cazul BMW i Vision Circular prezentat la IAA 2021. ALTE IMAGINI CU BMW i VISION CIRCULAR. Previous Next MAI MULTE SUBIECTE LEGATE DE BMW i VISION CIRCULAR ŞI DE SUSTENABILITATE LA BMW PERFORMANŢE PUTERNICE PENTRU O VIZIUNE EXTRA- ORDINARĂ. Află şi mai multe detalii despre BMW i Vision Circular şi despre procesul revoluţionar al designului circular. BMW i Vision Circular: mai multe detalii MOBILITATE ELECTRICĂ BMW. Află mai multe despre pionieratul BMW în domeniul electromobilităţii şi care sunt beneficiile şi opţiunile tale. Obţine informaţii despre electromobilitate, modelele plug-in hybrid, BMW i, încărcare, autonomie şi multe altele în plus. Mai multe despre mobilitatea electrică BMW SUSTENA- BILITATE PENTRU VIITOR. Descoperă cât de prietenos cu mediul este BMW încă de acum. Vezi un rezumat al măsurilor holistice, de la reducerea emisiilor de CO₂ şi electromobilitate până la reciclare şi extinderea tehnologiei pe hidrogen. Mai multe despre sustenabilitate la BMW JOYTOPIA – O VIZIUNE PENTRU VIITOR. Vizitează JOYTOPIA, lumea virtuală a aventurii, şi află mai multe despre viziunea BMW pentru mobilitatea viitorului şi parcursul nostru spre un viitor sustenabil. Explorează acum JOYTOPIA de la BMW